Reclame:


Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Topics - Wouter Duijndam

Pagina's: [1] 2 3 ... 264
1
ST- serie / ST-93-71 Sunbeam MK3 4 deurs sedan
« Gepost op: juni 20, 2019, 09:30:35 am »

© https://www.stolzeclassiccars.nl

Datum eerste toelating 23-08-1955
Datum tenaamstelling 30-12-2017
Datum eerste afgifte Nederland 23-08-1955
Status kenteken Geldig

Beschrijving
Chassis no.:A3500541/ODLSO
Gave origineel lopend / rijdende '55 Sunbeam Alpine Roadster die moet worden gerestaureerd.
Maar is zeer solide: heeft wel wat vliegroest wat afgeborsteld kan worden maar GEEN roestgaten.
Komt met Nederlandse registratie.
Het kenteken afgebeeld op de Apline roadster hoort niet bij deze wagen.
Deze hoort bij een 4 deurs sedan Sunbeam MK3 uit 1955.
Zie het commentaar voor een afbeelding van deze wagen.

2
HK- serie / HK-45-46 Ford Anglia Sportsman
« Gepost op: juni 18, 2019, 18:58:54 pm »

©Rutger van der Maar

Datum eerste toelating 18-04-1962
Datum tenaamstelling 23-03-2013
Datum eerste afgifte Nederland 18-04-1962
Status kenteken Geldig

Beschrijving Louwman Museum
Hoe Engels de Ford Anglia Sportsman en zijn typeaanduiding ook mogen zijn, de vormgeving is zeer Amerikaans: kijk naar de aflopende neuslijn, de brede chromen grille, de chromen ‘wimpers’ boven de koplampen en de kleine vinnen. De Anglia was destijds ook nog in een twee kleurenschema leverbaar.

Een variant die Ford UK exclusief voor de Europese markt vervaardigde, was de Anglia 105E Sportsman. Deze kenmerkte zich door de het reservewiel aangebracht op de achterbumper, de zogenaamde ‘Continental Kit’. Het meest opvallende is echter wel de achterover liggende achterruit, afgeleid van de Lincoln Continental 1959, iets wat later ook de Citroën Ami zou krijgen. In de reclame wordt gezegd dat dit tot doel heeft dat de ruit schoon blijft als het regent. Het is een bekend stijlkenmerk van dit type Anglia geworden, de vierde en laatste generatie, die geproduceerd wordt van 1959 tot 1967. De Ford Anglia wordt opgevolgd door de Ford Escort.

Een Ford Anglia van dit type speelt in 2002 nog een rol in de film ‘Harry Potter and the Chamber of Secrets’.
Bron: https://www.louwmanmuseum.nl/Ontdekken/Ontdek-de-collectie/ford-anglia-sportsman

3
G- nummerbewijzen / G-958 Citroen Traction Avant
« Gepost op: juni 17, 2019, 23:40:13 pm »

© https://beeldbank.amsterdam.nl, OSIM00004000385, Frans Halsstraat 22-24, Gezien naar de Albert Cuypstraat

G-958 is afgegeven op 31 juli 1906 aan de heer Willem Jacobus Wesling woonachtig te Amsterdam.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Willem_Jacobus_Wesling

4
NS- serie / NS-90-94 DKW Schnell-Laster
« Gepost op: juni 17, 2019, 17:53:48 pm »

©Onbekend, bron Eelco/929V6

5

© en bron Onbekend

kenteken gegevens DZ-40-78
Datum eerste toelating 25-01-1956
Datum tenaamstelling 31-08-2017
Datum eerste afgifte Nederland 31-08-2017
Status kenteken Geldig

6
00-00-MA- serie / 63-80-MA Volkswagen Transporter "Traffipax Politie"
« Gepost op: juni 16, 2019, 08:04:05 am »

©Onbekend, toegezonden gekregen via de heer Johan Pots.

7
PP- serie / PP-35-72 Hirondelle 2 "Swaab Special"
« Gepost op: juni 16, 2019, 07:36:39 am »

Bron Conam.info, de Hirondelle met de Arc de Triomphe op de achtergrond.

Beschrijving Conam.info
De Bleriot-Race
In 1959 werden de Hirondelles nummers 1 en 2 gebruikt in een recordpoging, de Bleriot-race van Londen naar Parijs.
Deze race werd georganiseerd door de Daily Mail ter herdenking van de vlucht die Louis Blériot maakte door in 1909 als eerste het kanaal over te steken in zijn eendekker-vliegtuig.
De Britse krant daagde de Fransman destijds uit om de overtocht te maken (wat hen duizend pond kostte).
En vijftig jaar later besloten ze een soortgelijke uitdaging aan te gaan, maar nu van Marble Arch in hartje Londen naar de Arc de Triomphe in het centrum van Parijs.
Het prijzengeld vertienvoudigde in vijf decennia: 10.000 pond!
Deelnemers waren vrij om hun eigen vervoer te kiezen, op voorwaarde dat ze de oversteek per vliegtuig deden.
Een Nederlandse equipe, bestaande uit Rob Slotemaker, Hans Hugenholtz senior en Henk van Zalinge schreef zich in met twee Hirondelles en een Fokker S14 Jet Trainer, met als piloot Jas Moll.

8
G- nummerbewijzen / G-12345 & SG-62-23 Alfa Romeo 6C-2500 1943
« Gepost op: juni 15, 2019, 10:26:21 am »

Bron Conam.info

G-12345 is afgegeven op 1 mei 1920 aan de heer Johannes Harm Koerts woonachtig aan de Heerengracht 92 te Amsterdam.
G-12345 is op 5 september 1936 overgeschreven aan N.V. Houthandel Bontekoning & Aukes te Amsterdam

Beschrijving
Deze Alfa Romeo 6C is in juni 1943 geïmporteerd door AGAM uit Amsterdam.
In 1949 is de carrosserie verbouwd door Roos uit Den-Haag.
De restauratie van deze wagen is in Nederland gestart en door overlijden van de toenmalige eigenaar is het project stil komen te liggen en uiteindelijk verkocht en geëxporteerd naar Italië.
Ik ben opzoek naar meer informatie of huidige foto's? Wie weet er meer, graag even contact?

9
FP- serie / FP-83-93 Volkswagen Transporter "A. Rooda - autoverhuur"
« Gepost op: juni 13, 2019, 18:38:56 pm »

Bron stadsarchief amsterdam, Afbeeldingsbestand BMAB00021000147_001, omstreek 1962
   
Beschrijving
Op de achterklep van deze Transporter staat vemeld "A. Rooda Autoverhuur"

10
H- nummerbewijzen / H-2124 Spyker C4 Sedance de Ville 1922
« Gepost op: juni 10, 2019, 20:36:05 pm »

Bron Haagsebeeldbank.nl, 5.13799, Datering Onbekend, Den-Haag

Beschrijving
Paleis Lange Voorhout, 'koningin Emma neemt afscheid van haar familie'.
De auto (Spyker) met kenteken H-2124 was op 1 juli 1908 geregistreerd op naam van J.P.N. Brokaar (1885-1968), chauffeur
De Spyker, type C4 Coupé/Landaulette met chassisnummer 422 en een 6 cyl. Maybach motor met nummer 3271 werd gebouwd in 1922.

11
GX- nummerbewijzen / GX-3198 Volkswagen Kever 1948
« Gepost op: juni 10, 2019, 18:29:40 pm »

Bron Stadsarchief Amsterdam, Afbeeldingsbestand 010009002731, Kerstraat 58-56-54, Amsterdam

Beschrijving
GX-3198 is afgegeven op 16-12-1948 aan N.V. G.L. Loos en Co's Fabrieken, Keizersgracht 689 te Amsterdam.
Zie hier een screenshot uit het nummerbewijzen boek. GX-3197 en GX-3199 waren ook van dit bedrijf.

Bron Archieven.nl

12

Bron Conam.info

Beschrijving Brandweervoertuigenonline.nl
De RN-07-66 is aangeschaft als PM en in 1955 verongelukt en daarna omgebouwd als autospuit lage druk en tevens ook in 1960 wederom omgebouwd naar tankautospuit hoge-lage druk
Op de Conam foto is hij dus nog een Personeel-Materieelwagen.
Kenteken: HX-32910 > RN-07-66
Type voertuig: PM9
Merk & Type: Chevrolet FCQ
Opbouw: Kronenburg
Bouwjaar: 1949
In dienst: 1949
Uit dienst: 1955
Standplaats: Maasdijk
Cluster / District:
Geëxporteerd naar:
Opmerkingen: In 1955 ombouw naar AS9 nav ongeval.

13

Bron Johan Pots, http://www.brandweervoertuigenonline.nl

Beschrijving
Kenteken: HZ-4822
Type voertuig: AS.LD....
Merk & Type: Fiat...
Opbouw: Onbekend
Bouwjaar: 1933
In dienst: 1933
Uit dienst: 1949
Standplaats: Naaldwijk

14
00-00-NB- serie / 56-60-NB Landrover 88" metaltop "Brandweer Margraten"
« Gepost op: juni 08, 2019, 14:33:45 pm »

©Johan Pots, http://www.brandweervoertuigenonline.nl

Datum eerste toelating 04-10-1976
Datum laatste tenaamstelling 10-03-2001
Datum enerlaatste tenaamstelling 04-10-1976
Datum eerste afgifte Nederland 04-10-1976

Beschrijving
Wie weet er waar deze auto zich momenteel bevind? Graag even contact?

15
UX- serie / UX-79-09 Chrysler Imperial L80 1928
« Gepost op: juni 07, 2019, 10:45:03 am »

Fotograaf Wietze Koopmans

Datum eerste toelating 30-06-1928
Datum tenaamstelling 07-07-2017
Datum eerste afgifte Nederland 20-09-1956
Status kenteken Geldig

Beschrijving
Nieuw in Nederland geleverd door Garage Willgo te Amersfoort in 1928 aan Dhr. Jhr. Mr. H.G. van Holthe tot Echten.
'56 eigenaar. Garage van Iperen, Varkensmarkt 8 Schoonhoven.
Van 1940 tot 1945 gebruikt als lijkwagen voor een Duits hospitaal verbonden aan de Fliegerhorst Soesterberg.

Pagina's: [1] 2 3 ... 264

SimplePortal 2.3.3 © 2008-2010, SimplePortal