Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.
Berichten - Maarten Heijblok
1
« Gepost op: augustus 19, 2021, 13:36:49 pm »
Deze auto komt toevallig voor in een 43 minuten durend video/dia-verslag, te vinden op Youtube: https://youtu.be/PtG6niRiRXk?t=1649(De link start op het juiste punt, na de onvermijdelijke reclame) "Crossing Africa and the Sahara by Truck - This "video" documents a journey made across Africa and the Sahara Desert in 1959/60" Dit 3-mans equipe reed van Engeland naar Kaapstad en vice versa. Gedurende de tocht van de Nederlanders is de achterzijde steeds voller geraakt met allerlei plakkers en schrijfsels!
2
« Gepost op: augustus 01, 2016, 14:42:15 pm »
GN/BN-serie, een bijzonder kenteken gesnapt op een ansichtkaart! Ik citeer van Wiki "Nederlands Kenteken": "Kenteken voor auto's die niet tot het Nederlandse wagenpark behoren. Dit kenteken wordt vaak gebruikt voor buitenlands personeel zonder diplomatieke status van ambassades, consulaten of internationale organisaties". Deze serie (00-01 - 69-99): "voor van belasting vrijgestelde motorvoertuigen mits binnen bepaalde tijd naar buitenland overgebracht"
3
« Gepost op: januari 02, 2015, 18:40:32 pm »
 © M. Heijblok, Haarlem, eind jaren '70 Beschrijving:Deze wat rommelige Fiat 1100 is van 1961
4
« Gepost op: januari 02, 2015, 18:37:32 pm »
 © Uitg. Pieter Matthijsse, Oirschot BeschrijvingEen zescylinder uit de 220 serie, chassis W180, W128? Een zomers tafereeltje op camping de Bocht te Oirschot, die nog steeds bestaat! De Mercedes is met grote waarschijnlijk een import-(schade)auto, vanwege het kenteken werden deze ook wel "Duitse Deuk" genoemd. DD serie is uit 1960. Er zijn meer speciale letters gereserveerd geweest voor "niet op de gebruikelijke wijze geimporteerde auto's", bijv. BX, EX, GK, JT, MZ, enz. Alle te vinden in de fijne kentekenlijsten alhier!
5
« Gepost op: januari 02, 2015, 18:26:42 pm »
 © Voorhouts Warenhuis Firma Diemel Beschrijving:Deze Fiat 600 is van 1963 Nogmaals de Churchilllaan te Voorhout, ingezoomd tbv de leesbaarheid van het kenteken
6
« Gepost op: januari 02, 2015, 18:22:30 pm »
 © Voorhouts Warenhuis Firma Diemel Beschrijving:Deze auto is in 1962 op kenteken gezet. Van dit soort ansichtkaarten vraag ik mij altijd af waarom ze in hemelsnaam gemaakt worden. De toegevoegde waarde blijkt pas in 2015, hier op het Nederlandsche Kentekenarchief!
7
« Gepost op: november 28, 2014, 12:10:40 pm »
 © M. Heijblok, Amsterdam Datum eerste toelating 29-09-1967 Datum aanvang laatste tenaamstelling 30-10-2007 Datum eerste afgifte Nederland 29-09-1967 Status kenteken Geldig Mijn huidige BMC "Farina"
8
« Gepost op: november 28, 2014, 12:06:39 pm »
 © M. Heijblok Jaren '80, Bakenessergracht, Haarlem
9
« Gepost op: november 28, 2014, 12:04:10 pm »
 © M. Heijblok Datum eerste toelating 17-09-1964 Datum laatste tenaamstelling Datum eerste tenaamstelling 17-09-1964 Parallel import nee Status kenteken Ongeldig (Gesloopt of Geëxporteerd) Datum uit roulatie genomen 13-07-1988 BeschrijvingUit een schuur getrokken. Totaal verrot, direct voor onderdelen gesloopt.
10
« Gepost op: november 28, 2014, 11:56:00 am »
 © M. Heijblok, Amsterdam Uit 1969, inmiddels gesloopt
11
« Gepost op: november 28, 2014, 11:51:00 am »
 © M.Heijblok, Lienden Datum eerste toelating 21-10-1965 Datum aanvang laatste tenaamstelling 14-05-2009 Datum eerste afgifte Nederland 21-10-1965 Status kenteken Gedemonteerd Persfoto voor 30 jaar Farina jubileum in 1988.
12
« Gepost op: november 28, 2014, 11:48:45 am »
 © M. Heijblok, 2e van Swindenstraat, Amsterdam, 1990 Uit 1965, inmiddels naar de autohemel
13
« Gepost op: november 28, 2014, 11:36:51 am »
 © M. Heijblok, Velsen-Zuid, 1986 Datum eerste toelating 07-10-1965 Datum aanvang laatste tenaamstelling 09-12-1998 Datum eerste afgifte Nederland 07-10-1965 Status kenteken Geldig BeschrijvingDe eerste van een lange reeks van "Farina" modellen uit de BMC stal, in bezit van 1986 t/m 1998 Altijd als dagelijkse auto in gebruik, dus een flink aantal was een eeuwig leven niet beschoren. Wonderbaarlijk genoeg is deze uiteindelijk zeer roestige Austin nog steeds actief!
14
« Gepost op: november 28, 2014, 11:30:38 am »
 © M. Heijblok BeschrijvingOnze familieauto 1965-1970 Volgens de tekst achterop de foto hier in actie tijdens een RAC rallye in Noord-Holand, waar mijn vader en grootvader vaak aan deelnamen. Vreemd genoeg is er geen rallyeschild gemonteerd.
15
« Gepost op: november 14, 2014, 11:28:40 am »
 © 2014 M.Heijblok, 2000, Tasmanstraat, Amsterdam Datum eerste toelating 27-08-1965 Datum aanvang laatste tenaamstelling 09-12-1998 Datum eerste afgifte Nederland 27-08-1965 Status kenteken Gedemonteerd BeschrijvingUit eigen wagenpark, periode 1998-2008. Terminale roest in de chassisbalken betekende het einde
|