Auteur Topic: ND-17-46 Minor  (gelezen 2545 keer)

Offline Wouter Duijndam

  • Archief Eigenaar
  • Fautografisch Onderzoeker
  • *****
  • Berichten: 6452
    • Bekijk profiel
    • Het Nederlandsche kenteken archief
ND-17-46 Minor
« Gepost op: januari 02, 2019, 17:00:19 pm »

©Onbekend
« Laatst bewerkt op: januari 02, 2019, 19:34:34 pm door Wouter Duijndam »

Offline Wouter Duijndam

  • Archief Eigenaar
  • Fautografisch Onderzoeker
  • *****
  • Berichten: 6452
    • Bekijk profiel
    • Het Nederlandsche kenteken archief
Re: ND-17-46 Minor
« Reactie #1 Gepost op: januari 02, 2019, 19:44:20 pm »
Dit krantenknipsel hoort erook nog bij.
De heer Geert van der Meer doet een oproep en gaat daarna op bezoek bij de heer P.J. Bremer uit Assen en dat is de vorige eigenaar van de ND-20-01.

©Onbekend
« Laatst bewerkt op: januari 02, 2019, 20:34:37 pm door Wouter Duijndam »

Offline frisianrhodesian

  • Jr. Kenteken-O-loog
  • **
  • Berichten: 73
    • Bekijk profiel
Re: ND-17-46 Minor
« Reactie #2 Gepost op: mei 23, 2019, 02:22:48 am »
Leuk, die kranten artikelen bij deze auto. Een van mijn buren in Ureterp had er zo een toen ik nog heel jong was. Ook waren ze in Friesland erg populair zo kort na de oorlog en zag je ze veel op de weg. Zelf vertrok ik op 14 jarige leeftijd naar Zuid-Rhodesië met mijn ouders en in Afrika zag je deze auto's niet. Toen ik in 1991 op een 3 maanden lange vakantie naar Nederland kwam, was het eerste wat ik deed om op Schiphol een paar Nederlandse autotijdschriften te kopen. Al spoedig zag ik in een ervan een advertentie voor een Minor Woodie Stationwagen die te koop werd aangeboden die ik heel graag wilde kopen. Na maanden lang geprobeerd te hebben om de verkoper op zijn telefoonnummer te bereiken en geen contact kreeg, had ik de moed al opgegeven. Toen, een week voor mijn terugkeer naar Zuid-Afrika, kreeg ik plotseling een telefoontje van de verkoper. Hij vroeg of ik nog geïnteresseerd was in de Minor. Ja, dat was ik. Hij zei dat hij lang getwijfeld had om mij terug te bellen omdat hij eigenlijk de auto niet verkopen wilde, maar dat de Minor niet echt paste in zijn collectie van DKW's. Wel moest ik hem heel haarfijn uitleggen hoe de auto er uit zag, omdat heel veel potentiële kopers hem al gebeld hadden die helemaal niets van de Minor afwisten. De meesten dachten dat het om een Morris Minor ging. Uiteindelijk twee dagen voor mijn vertrek terug naar Zuid-Afrika kon ik een afspraak met hem maken en heb ik hem opgezocht ergens in het midden van het land en de aankoop gedaan. De auto liep niet maar was verder in goede oorspronkelijke staat met zelfs nog het oorspronkelijke Friese B-kenteken op de voorbumper. Ook was het houtwerk van de carrosserie in goede conditie en kwam hij met twee reserve motoren. Toen moest ik hals over de kop regelen met twee van mijn neven uit Tilburg om de auto op te halen op een aanhangwagen. Hij kon bij een van hun geparkeerd worden in een garagebox. Dit alles gebeurde nadat ik al vertrokken was naar mijn thuis in Zuid-Afrika. De bedoeling was dat ik de auto daar naar toe zou verschepen, maar daar is uiteindelijk niets van gekomen vanwege de snel veranderende situatie aldaar. Wel heb ik de Minor nog een keer goed kunnen bekijken toen ik twee jaar later een paar dagen in Nederlands was op weg naar een zakelijke afspraak in München. Toen ik uiteindelijk in 1996 voor goed terugkeerde naar Nederland vond ik uit dat de auto verkocht was aan een automuseum ergens in de buurt van Rotterdam, omdat mijn neef de garagebox voor zijn eigen oldtimer nodig had. Ongeveer twee jaar geleden las ik op een website dat het museum zijn deuren had gesloten en dat al de auto's in het museum per opbod verkocht waren. Misschien weet een van uw vele lezer wie de Minor Woodie gekocht heeft en waar die auto zich nu bevindt? Ik zou graag willen weten of de nieuwe eigenaar de Minor weer op de weg heeft weten te krijgen. Daar zou volgens mij niet zo heel veel voor nodig zijn. Verder nog dit - deze auto's werden in Nederland op de markt gebracht onder naam Minor. Zelfs het Nederlandse bijgeleverde onderhoudsboekje had alleen deze naam Minor op de kaft. Maar volgens mij werd het in het land van herkomst,
Tsjecho-Slowakije, onder de naam Aero Minor II verkocht. Deze Tsjechische website schijnt dit te bevestigen: - http://www.minory.cz/ Heb ik dit juist?

Offline Wouter Duijndam

  • Archief Eigenaar
  • Fautografisch Onderzoeker
  • *****
  • Berichten: 6452
    • Bekijk profiel
    • Het Nederlandsche kenteken archief
Re: ND-17-46 Minor
« Reactie #3 Gepost op: mei 24, 2019, 16:25:27 pm »
Misschien weet een van uw vele lezer wie de Minor Woodie gekocht heeft en waar die auto zich nu bevindt? Ik zou graag willen weten of de nieuwe eigenaar de Minor weer op de weg heeft weten te krijgen.

Zou dat misschien deze geweest kunnen zijn?
http://www.hetnederlandschekentekenarchief.nl/hnka/index.php?topic=5849.0

De collectie van De Rijke is opgekocht en verkocht via Epic Auctions.
Als ik Google dan kom ik de Minor hier ook weer tegen.
Geen idee waar deze naartoe is gegaan.
https://www.epic-auctions.com/auctions/6-epic-classics-auction-live-and-online-auction-rotterdam/transport/classic/322-/
« Laatst bewerkt op: mei 24, 2019, 16:38:01 pm door Wouter Duijndam »

Offline frisianrhodesian

  • Jr. Kenteken-O-loog
  • **
  • Berichten: 73
    • Bekijk profiel
Re: ND-17-46 Minor
« Reactie #4 Gepost op: mei 25, 2019, 10:35:11 am »
Inderdaad, Wouter Duijndam, dat is de auto die ik kocht. Bedankt. Ik zal contact op nemen met Epic Auctions, misschien zullen zij mij willen vertellen wie de nieuwe eigenaar is.

Offline Wouter Duijndam

  • Archief Eigenaar
  • Fautografisch Onderzoeker
  • *****
  • Berichten: 6452
    • Bekijk profiel
    • Het Nederlandsche kenteken archief
Re: ND-17-46 Minor
« Reactie #5 Gepost op: mei 26, 2019, 15:18:40 pm »
Inderdaad, Wouter Duijndam, dat is de auto die ik kocht. Bedankt. Ik zal contact op nemen met Epic Auctions, misschien zullen zij mij willen vertellen wie de nieuwe eigenaar is.

Hou ons op de hoogte? Ik ben in ieder geval benieuwd.

Tags: Minor 1951 ND 
 


SimplePortal 2.3.3 © 2008-2010, SimplePortal