Het legt net even anders, dit model Austin K2 werd in een grote hoeveelheid door de Nederlandse overheid overgenomen van de Engelsen. In Engeland deden deze wagens dienst als brandweerwagens (vandaar de bel op het dak), na de oorlog waren ze over en zijn toen grote deels verkocht. In Nederland zijn deze Austin K2 voertuigen bij zowel bij de brandweer als bij verschillende autobusbedrijven terecht gekomen. Ook de PTT en Van Gend en Loos hadden exemplaren ingebruik. Hierin Nederland is uiteindelijk de naam Bellewagen ontstaan, eigenlijk van wegen het feit dat de meeste hun bel nog hadden. De exemplaren van de brandweer hebben de meeste dienstjaren gemaakt, de exemplaren bij de autobusbedrijven zijn na een korte periode als autobus vervangen en afgevoerd op een enkele exemplaar na die als servicewagen gebruikt werd. Ook bij de PTT en Van Gend en Loos zijn ze na een paar jaar afgevoerd en vervangen door nieuwere voertuigen (met namen door de Commers en Bedfords).
Het waren geen militaire voertuigen en ze hadden ook geen bel om op de manier de chauffeur een teken te geven om te stoppen, dit ging trouwens op een andere manier.