Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - DynaMike

Pagina's: 1 ... 3 4 [5] 6 7 8
61
ND- serie / Re:ND-90-80 Chevrolet Bel Air model 1953
« Gepost op: oktober 26, 2011, 22:27:01 pm »
Inderdaad een model 1953, en dus een heruitgegeven nummer.
Interessant te zien dat ook deze Amerikaanse auto extra knipperlichten heeft (op de B-stijl).

62
US- serie / Re:US-43-28 Kaiser Jeep FC170
« Gepost op: oktober 26, 2011, 22:22:35 pm »
De foto is genomen op de Keizersgracht 109 in Amsterdam: De Coymanshuizen, vlakbij de Raadhuisstraat en tegenover (en dus vanaf) het Homomonument.

63
ND- serie / Re:ND-11-11 Citro
« Gepost op: oktober 22, 2011, 12:07:35 pm »
Een 11 Sport (in Frankrijk 11 BL voor Berline L

64
ND- serie / Re:ND-04-08 Humber Super Snipe
« Gepost op: oktober 21, 2011, 19:35:26 pm »
Zou dit een heruitgegeven kenteken kunnen zijn? Deze versie (de Mk.IV) werd gebouwd als 1952-1958 model, maar het ND kenteken is uit 1951...

65
NV- serie / Re:NV-72-98 Ford Taunus 15M bestelwagen
« Gepost op: oktober 17, 2011, 20:26:38 pm »
Zeg maar "semi-parate kennis". Ik weet de meeste van dit soort dingetjes wel, maar voor de zekerheid zoek ik het eerst nog even op.

66
NJ- serie / Re:NJ-06-59 Ford model BB 1932
« Gepost op: oktober 17, 2011, 13:06:37 pm »
Volgens het boek "Ford" van Martin Wallast, in de Elmar Truck Serie (Rijswijk 1991) werd de naam Fordson eerst alleen voor tractoren gebruikt, maar sinds 1932 ook voor in Engeland geproduceerde BB vrachtwagens. In Nederland waren zowel Ford als Fordson vrachtwagens beschikbaar (deze laatste waren dan in Amsterdam geassembleerde BB's waarvan de onderdelen in Dagenham geproduceerd waren). Maar als ik het goed begrijp zou er ook een Ford (niet Fordson) B vrachtwagen zijn geweest, met een kortere wielbasis (gelijk aan die van de personenwagen: 2.69 m).
Er staat ook een foto bij, met de tekst 'Gerestaureerde Fordson uit 1932', en zo te zien is het exact dezelfde vrachtwagen als deze blauwe (zelfde opbouw, zelfde knipperlichten, etc.), maar met een ander nummer: 42-52-DE.

67
NV- serie / Re:NV-72-98 Ford Taunus 15M bestelwagen
« Gepost op: oktober 17, 2011, 12:33:25 pm »
Naast de 12M bestond er ook een 15M, met 1500 cc kopklepmotor (de 12M had nog een vooroorlogse zijklepper). Behalve de motor waren ook de knipperlichten onderscheidend: kleine ronde lichten voor de 12M, langwerpige clignoteurs voor de 15M. Bij het verschijnen van de 15M, begin 1955, werden de bestelwagens alleen nog maar met de grotere motor geleverd. De 12M bestelwagen komt dan in 1958 weer terug, als de 15M serie plaats heeft gemaakt voor de grotere 17M ('Barocktaunus').
Vanwege de knipperlichten is dit dus een 15M, en het is een Bestelwagen (dat was de offici

68
XD- serie / Re:XD-11-06 Renault Dauphine
« Gepost op: oktober 12, 2011, 14:19:14 pm »
Dit zal een van de laatste Dauphines geweest zijn met de oude stervormige wielen. In mei/juni 1957 werden deze vervangen door dichte wielen. Anders dan Franse Dauphines heeft dit exemplaar strips op de flanken en rond de voor- (en achter-)ruit. Dit was een exportuitvoering die, voor zover ik weet, in Haren (Belgi

69
TX- serie / Re:TX-07-58 Chevrolet Bel Air 4-door sedan model 1955
« Gepost op: oktober 12, 2011, 14:05:21 pm »
De Bel Air was, sinds 1953, een zelfstandige serie boven de 210 en de (low-range) 150, met een chassis code die begon met 240, maar die code werd, anders dan bij de lagee series, nooit als modelnaam gebruikt. Bij 1955-modellen had de One-Fifty geen chrome strips op de flanken, de Two-Ten alleen chrome op de achterspatborden en de Bel Air ook op de voorspatborden. Dit is dus een Bel Air, zonder 210 (maar eventueel met 240 of zelfs 2403, vanwege de 4-deurs sedanuitvoering).

70
ND- serie / Re:ND-35-96 Citro
« Gepost op: oktober 08, 2011, 20:25:56 pm »
Ik heb er scans van gemaakt.


Foto uit "De Traction... in Nederland" (Rob en Wouter Jansen, Elmar, 1995)

71
ND- serie / Re:ND-35-96 Citro
« Gepost op: oktober 08, 2011, 15:09:56 pm »
Deze foto, en nog twee andere (een van de achterkant, een met de kap open) staan ook in het boek "De Traction - De Citro

72
NJ- serie / Re:NJ-38-17 Austin K2 bellewagen 1942
« Gepost op: september 04, 2011, 17:48:39 pm »
Dank voor de toelichting, Louis!
Een dag niet geleerd is een dag niet geleefd  ;D

73
NJ- serie / Re:NJ-38-17 Austin K2 bellewagen 1942
« Gepost op: september 04, 2011, 11:47:46 am »
Is "Bellewagen" niet eerder een term die gebruikt werd voor de noodbussen van vlak na de oorlog, al of niet omgebouwde vrachtwagens die bij gebrek aan echte bussen en trams werden ingezet voor openbaar vervoer, en die zo heetten omdat je aan de bel moest trekken om de chauffeur te vragen om te stoppen (want geen direct contact tussen achterbak en cabine mogelijk) ?
Misschien is deze Austin als militaire vrachtwagen naar Nederland gekomen, vervolgens als Bellewagen gebruikt en daarna tot brandweerauto omgebouwd ?

74
VP- serie / Re:VP-91-87 Cadillac "Series Sixty Special"
« Gepost op: september 04, 2011, 11:41:39 am »
Ik denk dat voor deze imposante Cadillac "Series Sixty Special" gebruikelijker is als modelnaam dan "6039 X PS/PB". 6039 is de seriecode en als ik het goed heb staan de letters daarechter voor af-fabriek geleverde extra's (ik meen dat de X staat voor electrisch bediende zijruiten).
1957 was een opvallend goede jaargang voor de Cadillac Series Sixty Special: er werden er 24.000 van gebouwd, ongeveer de helft meer dan de paar jaren daarvoor, en ongeveer twee keer zoveel als de paar jaren daarna.

75
SK- serie / Re:SK-96-34 Ford Customline
« Gepost op: september 01, 2011, 23:01:42 pm »
Model 1955. En weer die extra knipperlichten op de voorspatborden. Waren die standaard op in Nederland gebouwde exemplaren?

Pagina's: 1 ... 3 4 [5] 6 7 8

SimplePortal 2.3.3 © 2008-2010, SimplePortal