Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - DynaMike

Pagina's: 1 2 3 [4] 5 6 ... 8
46
TT- serie / Re:TT-57-24 Bambino NWF 200
« Gepost op: november 20, 2011, 18:17:51 pm »
De Fuldamobil S-1 werd in 1953 gepresenteerd door Elektromaschinenbau Fulda GmbH, en kort daarop ging de productie over naar de Nordwestdeutsche Fahrzeugbau GmbH in Wilhelmshafen. Sindsdien heette het model Fuldamobil NWF 200. Maar al in 1955 begin bij de N.V. ALWECO in Veghel de licentieproductie voor de Nederlandse markt (verkocht via het Rotterdamse Hostaco) onder de naam Bambino 200. Ik vemoed dan ook dat dit eerder een Bambino 200 dan een Fuldamobil NWF 200 zal zijn.

47
TT- serie / Re:TT-31-70 Studebaker Champion
« Gepost op: november 20, 2011, 17:54:21 pm »
Model 1956, en hoogstwaarschijnlijk in Brussel gebouwd door d'Ieteren Fr

48
TT- serie / Re:TT-22-11 Buick Super Dynaflow
« Gepost op: november 20, 2011, 17:39:50 pm »
Model 1949.
Overigens is Dynaflow alleen de naam van de versnellingsbak: eentje met slechts twee versnellingen en waarbij je in principe alleen de hoogste versnelling gebruikte, behalve bij zwaar werk, bij klimmen of bij gewild snel optrekken. Het systeem werkte met een hydraulische koppeling. Als ik het goed begrepen heb dreef de motor een schoepenrad aan waardoor olie ging stromen, en die olie dreef een tweede schoepenrad aan dat de wielen in beweging bracht. Zodoende had je geen schokken van opschakelen, maar het geheel was uiteraard uiterst traag en inefficient...

49
NG- serie / Re:NG-03-61 Chevrolet Special Styleline
« Gepost op: november 13, 2011, 20:56:59 pm »
De oude foto heeft alles van een 1950 Styleline Special Sport Sedan (HJ1503), de nieuwe foto's echter zijn van een 1950 Styleline DeLuxe Sport Sedan (HK2103). Omgekat ??? Of met extra chrome opgewaardeerd ???

50
RD- serie / Re:RD-05-81 Chevrolet 150
« Gepost op: november 13, 2011, 19:00:30 pm »
Model 1954. De One-Fifty had geen strip op de zijkant en geen chroom rond de voorruit. Daarom is dit een Two-Ten (2103 vanwege de 4-deurs uitvoering). Er bestond ook nog een luxere Bel Air, maar die had een dubbele strip op het achterspatbord, met een witgelakte streep daartussen.

51
RD- serie / Re:RD-05-69 Citroen Traction Avant
« Gepost op: november 13, 2011, 18:53:54 pm »
Een 11 B uit 1954, het eerste jaar dat deze (Franse) Traction in een andere kleur dan zwart leverbaar was. En dus zal dit het originele kenteken van de wagen zijn (niet eerst een provinciaal kenteken).

52
XK- serie / Re:XK-12-62 Volkswagen Kever
« Gepost op: november 08, 2011, 13:06:06 pm »
Mooi, die zoeklamp achter de voorruit, en de knipperlichtjes aan de zijkant als verbetering van de zo slecht zichtbare en fragiele pijltjes.

53
XK- serie / Re:XK-04-73 Chevrolet 210 Sport Sedan
« Gepost op: november 08, 2011, 13:01:17 pm »
Dit is een 1957 Chevrolet 210 (of Two-Ten) Sport Sedan, serie 2113, niet een Bel Air. De Bel Air had drie vertikale stripjes op het voorspatbord net achter de koplampen, een alumimium ribbeltjesplaat op de achterspatborden tussen de beide strips, en de tekst op de achterspatborden was "Bel Air".
Deze auto heeft de tekst "Chevrolet" op het gelakte stuk tussen de twee strips van het achterspatbord, maar wel de volledige zijstrips. Dat betekent dat het een 210 is. Bovendien kan de eenvoudigere 150 uitgesloten worden (die had eenvoudigere en rechte zijstrips) omdat die niet leverbaar was als 4-deurs hardtop.
Het feit dat dit zo'n 4-deurs hardtop is ("Sport Sedan" in de taal van Chevrolet) maakt deze auto wel bijzonder. De gewone 4-deeurs (dus met B-stijl en derde zijruit) was veel gebruikelijker. Van de 210 Sedan zijn er 260.401 gebouwd, van de Bel Air Sedan 254.331, van de Bel Air Sport Sedan 137.672 en van de 210 Sport Sedan slechts 16.178.

54
RX- serie / Re:RX-24-07 Pontiac Chieftain
« Gepost op: november 07, 2011, 22:11:11 pm »
Model 1955.

55
ZG- serie / Re:ZG-14-36 Renault 4CV R1062
« Gepost op: november 06, 2011, 14:38:47 pm »
Deze 4CV (die merkwaardigerwijs in Nederland officieel Renault 4 heette, zonder CV...) heeft de dichte wielen zoals die sinds modeljaar 1958 gebruikt werden. Met dit ZG-kenteken zal het dus een van dee eerste exemplaren geweest zijn.

56
TP- serie / Re:TP-45-16 Dodge Kingsway Deluxe
« Gepost op: november 03, 2011, 23:20:26 pm »
Just for the record: zover ik begrijp is de Kingsway een model dat alleen buiten de USA gebouwd en geleverd werd. Feitelijk een (goedkopere) Plymouth met een Dodge-neus. Zou deze in Rotterdam gebouwd zijn (in de oude NEKAF-fabriek) ??

57
ND- serie / Re:ND-27-56 Skoda 1101 Cabrio Coach
« Gepost op: oktober 26, 2011, 22:54:11 pm »
Zeker dat dit een 1102 is? Ik dacht dat de 1102 altijd horizontale achterlichten had, en daarom zou ik denken dat dit een 1101 uit 1947 is. Maar ik ben niet zeker van mijn zaak  :-[

58
XG- serie / Re:XG-56-50 Erskine 51F 1927
« Gepost op: oktober 26, 2011, 22:36:30 pm »
Wat een prachtige richtingaanwijzers!

59
ND- serie / Re:ND-29-35 Opel Kapit
« Gepost op: oktober 26, 2011, 22:32:53 pm »
De foto is genomen op de Noordermarkt in Amsterdam.

60
ND- serie / Re:ND-87-87 Austin A40
« Gepost op: oktober 26, 2011, 22:31:46 pm »
Er waren verschillende series A40 van Austin (Dorset, Devon, Somerset, Oxford, Sport). Dit was het model A40 Devon.

Pagina's: 1 2 3 [4] 5 6 ... 8

SimplePortal 2.3.3 © 2008-2010, SimplePortal