Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - DynaMike

Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 8
16
PK- serie / Re: PK-66-48 Studebaker Starliner
« Gepost op: maart 04, 2012, 21:38:47 pm »
De eenvoudige strips in de beide grilles (zonder verticale strips) zeggen dat dit een model 1953 is. Zonder een blik op het logo op het achterspatbord of het aantal klokken on het dashboard (S in V en drie klokken voor Champion, 8 in V en vier klokken voor Commander) is het onmogelijk te bepalen of dit een 6-cilinder Champion of een V8 Commander is. De bumperrozetten zijn hoger dan op Amerikaanse modellen (en dunner dan op 1954 modellen), dus dit zal een in Belgi

17
XP- serie / Re: XP-44-66 Citroen AZL
« Gepost op: februari 20, 2012, 23:55:17 pm »
Uiterst zeldzame 'Belgische' luxe Eend. Dit exemplaar verscheen een paar jaar geleden op Citromobile in Utrecht na jaren verblijf op een tweede huis in Frankrijk.

18
NP- serie / Re: NP-91-23 Chevrolet 1946
« Gepost op: februari 07, 2012, 22:39:21 pm »
Dit is een model 1946, niet 1952...

19
BT- serie / Re: BT-54-75 Jaguar MKI
« Gepost op: februari 07, 2012, 17:55:48 pm »
De ronde knipperlichten zijn inderdaad van een Mk.II. Maar de dikke raamlijsten zaten alleen op de Mk.I, dus moet het een Mk.I zijn met een aangepaste neus.

20
UP- serie / Re: UP-00-03 Citroen Traction Avant Six 1950
« Gepost op: februari 07, 2012, 17:54:04 pm »
15 Six, de zescilinder Traction.

21
UX- serie / Re: UX-97-04 Ford Fairlane Victoria Coupe
« Gepost op: februari 07, 2012, 17:53:03 pm »
Volgens mij is dit een 1956 Fairlane Victoria Coupe (dus zonder Crown). De Crown Victoria had een dikke, schuine b-stijl die doorliep over het dak. Van de Victoria Coupe (deze dus) zijn er 177.735 gebouwd, van de Crown Victoria slechts 9.209 (plus nog 603 met een glazen dak)...

22
PP- serie / Re: PP-92-21 Citro
« Gepost op: februari 07, 2012, 17:46:44 pm »
11 B.

23
SF- serie / Re:SF-14-48 Manderbach Pritschenwagen
« Gepost op: december 18, 2011, 18:51:18 pm »
Mooie vondst!
Pritschenwagen (met een n in het midden) is gewoon het Duitse woord voor pick-up, ik weet niet of dat de juiste modelbenaming is.

24
NT- serie / Re:NT-34-87 Dodge Wayfarer, Meadowbrook of Coronet
« Gepost op: december 17, 2011, 12:58:55 pm »
Kenteken uit 1952, maar het zou ook een model 1951 kunnen zijn - voor zover ik heb kunnen nagaan waren er geen verschillen, die twee jaar.
Wayfarer, Meadowbrook en Coronet waren de namen die in de USA gebruilt werden voor de drie series. Wayfarer op kort chassis (115") en alleen als twee-deurs sedan of business coupe (en in 1951 ook als Sportabout roadster); Meadowbrook op het gewone chassis (123.5") en vrij kaal uitgevoerd, alleen als vierdeurs sedan; Coronet op datzelfde chassis en luxer uitgevoerd, in diverse versies, en ook met verlengd chassis (137.5") voor 8 Passenger Sedan.
De hier getoonde Dodge heeft vier deuren en geen chroom om de voorruit. Dat zou dus leiden naar een Meadowbrook. Maar de in Europa verkochte Dodges waren overwegend van het model Kingsway, in feite een Plymouth (kortere carrosserie op een chassis van 118.5") met een Dodge grille en naam.

25
VA- serie / Re:VA-32-49 Mercedes-Benz L406/28
« Gepost op: december 09, 2011, 20:31:41 pm »
Altijd gedacht dat dit model L 319 heette, en dat de L 406 de hoekige opvolger was. Maar wellicht heeft de naam meer met de motor dan met het model te maken?

26
NG- serie / Re:NG-30-24 Jowett Jupiter
« Gepost op: november 30, 2011, 15:00:07 pm »
Wat een prachtige vondst!

27
NG- serie / Re:NG-37-05 Ford Taunus 10M "Buckeltaunus"
« Gepost op: november 30, 2011, 14:59:15 pm »
Ook dit lijkt me een 1950 Ford Taunus Deluxe (geen tochtraampjes, wel al grote achterruit en extra chroom.

28
NG- serie / Re:NG-46-71 Ford Taunus 10M "Buckeltaunus"
« Gepost op: november 30, 2011, 14:56:31 pm »
Dit is een model 1950. Deze Deluxe met zijn brede grille werd in mei 1950 ingevoerd. In januari 1951 kreeg hij horizontale knipperlichten als verlengstuk van de middelste balk op de grille, en ook kwamen er toen tochtraampjes in de deuren.
De naam 10M is pas achteraf voor dit model gebruikt, ter onderscheiding van de 'Weltkugel' 12M. Dus volgens mij is dit een Ford Taunus Deluxe "Buckeltaunus" (of om het Nederlands te houden: "Kattenrug") uit 1950.

29
NG- serie / Re:NG-47-90 Volkswagen Kever
« Gepost op: november 30, 2011, 14:47:36 pm »
Deze Kever is volgens mij ouder dan het kenteken. Sinds modeljaar 1950 werd ook het standaardmodel voor de export voorzien van verchroomde bumpers en wieldoppen (maar dan met rood in plaats van carrosseriekleur afgezet). De eerste Kevers hadden spitsere bumperrozetten, daarom zou ik zeggen dat dit een 1949 model moet zijn.

30
NG- serie / Re:NG-55-49 Ford Custom sedan
« Gepost op: november 30, 2011, 14:33:29 pm »
Prima, Wouter. Dat had ik nog niet gezien.

Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 8

SimplePortal 2.3.3 © 2008-2010, SimplePortal