Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - frisianrhodesian

Pagina's: 1 ... 3 4 [5]
61
NB- serie / Re: NB-00-08 Volvo L224 / L249 1955
« Gepost op: december 08, 2014, 21:27:59 pm »
Deze hele series Volvo stond bekent als L221 - 249. Afhangende van het type ingebouwde motor, was het of een L221 - 224 Volvo ED, met een 3,670cc, 90 PK zijkleppen benzine motor (1950 - 1954), of een L231 - 234 Volvo A6, met een 4703cc, 105 PK kopkleppen benzine motor (1951 -1954), of een L246 - 249 Volvo VDC, met een 6126cc direct ingespoten Diesel motor van 100 PK (1950 - 1953). Gezien het kenteken in januari 1951 is uitgegeven zou ik concluderen dat het hier om een nieuwe Volvo uit 1951 gaat, en niet een 1955 model. Dit soort vrachtwagens met een opbouw voor meubelvervoer of verhuiswagen werden destijds hoofdzakelijk nog met bezine motoren geleverd in Nederland.

62
DF- serie / Re: DF-37-60 Ford Taunus 17M
« Gepost op: december 06, 2014, 16:46:02 pm »
Datum eerste toelating/afgifte 22-05-1956?? Dit komt niet overeen met het type auto of met het kenteken uit die periode!

63
P- nummerbewijzen / Re: P-35730 Austin K2 "Bellewagen"
« Gepost op: november 30, 2014, 00:10:08 am »
Hartelijk dank voor die verwijzing, Johan Pots. Het is mij nu helemaal duidelijk. Mijn overbuurman had er zo een omgebouwd voor veevervoer. Ik heb als kind heel war ritjes in zo'n Austin gemaakt.

64
P- nummerbewijzen / Re: P-35730 Austin K2 "Bellewagen"
« Gepost op: november 29, 2014, 14:18:28 pm »
Kan iemand my uitleggen waarom het woord 'bellewagen' voor deze noodbussen werd gebruikt?

65
ND- serie / Re: ND-00-07 MG TD Midget
« Gepost op: november 27, 2014, 22:06:04 pm »
Foto's 1 en 2 zijn alleen maar zichtbaar door erop the clicken.

66
G- nummerbewijzen / Re: G-92000 Nash 1934 & Skoda Popular
« Gepost op: november 25, 2014, 14:36:01 pm »
De aangeschoten auto op de tweede foto is zonder twijfel dezelfde Skoda Popular als op de eerste foto. Het kofferdeksel met daarop onderaan de handgrepen om het kofferdeksel open te maken en de achterspatborden en bumper behoren aan een Skoda Popular uit die periode. Boven het kentekenbord schijnt het kapje van de achterverlichting te zijn weggeschoten. Daarin in zaten drie lampjes: centraal geplaatst het stoplicht met aan weerskanten de achterlicten, zo ook de kentekenplaatverlichting. Alleen de achterplaat van deze verlichting zit nog op het kofferbakdeksel. Vandaar waarschijnlijk ook het haastig aangebracht acterlicht aan de linker zijde, met daarboven nog een bevesigingspunt voor een kentekenplaat, welke afkomstig is van een heel andere auto. - De oorlogstijd was er een tijd van schaarste, ook wat betreft auto's. Het lijkt my dus ook helemaal niet vreemd dat de eigenaar van de kapot geschoten Skoda en oudere, maar wel grotere en betere auto op de kop heeft weten te tikken om daarop zijn kentekenbewijs over te ztten.

67
ND- serie / Re: ND-00-06 MG YA 1 1/4Litre Saloon
« Gepost op: november 25, 2014, 11:04:13 am »
Aangezien het kenteken ND-00-06 in de eerste paar dagen van januari 1951 moet zijn uitgegeven, en aangezien het hier waarschijnlijk (maar niet noodzakelijk)om een nieuw voertuig ging, kan de auto in deze foto alleen maar een MG YA 1 1/4Litre Saloon zijn. Het type YA werd tussen 1947 - 1951 geproduceerd. Het type YB kwam pas in 1952 op de markt. Ook het feit dat er geen "bumper overriders" op de voor bumper zitten, wijst op een MG YA.

68
ND- serie / Re: ND-01-69 Chevrolet Styleline 1951
« Gepost op: november 16, 2014, 20:02:03 pm »
Geen foto;s

69
A- nummerbewijzen / Re: A-34356 Karrier K6 4x4 3 tonner
« Gepost op: november 16, 2014, 15:30:06 pm »
Behalve dat er grotere dan standaard koplampen zijn aangebracht en de achteropbouw, ziet deze Karrier K6 er nog uit zoals die in het Britse leger heeft dienst gedaan.

70
A- nummerbewijzen / Re: A-36511 Bedford O-serie "Houthandel Reinders"
« Gepost op: november 16, 2014, 15:14:41 pm »
Dit is wel een erg ongewone Bedford O-Series! De kabine en waarschijnlijk het chassis en de motor zullen wel Bedford O-Series zijn. maar de gehele voorkant van deze vrachtagen schijnt een samengeraapt onderdelen paket te zijn! Daar is helemaal niets Bedford aan! Is het mogelijk dat ik een Mercedes-Benz ster kan zien op de radiateur? Ook schijnt deze vrachtwagen omgebouwd te zijn van rechts stuur na links stuur, zo ten zien is dit niet erg professioneel gebeurt! Een heel vreemde verschijning!

71
A- nummerbewijzen / Re: A-48152 / NS-48-49 Ford FK3500
« Gepost op: november 16, 2014, 14:56:58 pm »
Aangezien deze Ford FK3500 in 1954 gebouwd is, moet het wel met het nationale kenten NS-48-49 zijn afgelevered en zal het provinciale kenteken A-48152 alleen door de carrosserie bouwer gebruikt zijn voor proefritten.

72
ND- serie / Re: ND-60-22 Morris Oxford
« Gepost op: november 07, 2014, 00:04:15 am »
ND-60-22 betreft een Morris Oxford. Hij is een maatje groter dan een Morris Minor.

73
ND- serie / ND-00-03 Willys Jeep
« Gepost op: november 06, 2014, 23:39:42 pm »
Jammer genoeg heb ik geen foto van dit voertuig, maar wel een verhaal hierover.
Omstreeks 1983 ben ik een Willy's Jeep tegengekomen met dit kenteken.
Ik had toen een auto transport bedrijf in Zuid-Afrika.
Op een dag werd ik gevraagd een Willy's Jeep te vervoeren van een loods nabij Jan Smuts luchthaven.
Het voertuig had meer dan 20 jaar in deze loods gestaan.
Mijn verbasing was groot toen ik zag dat deze Jeep het bovenstaande kenteken droeg.
Het voertuig was meer dan twee decades daarvoor betrokken geweest bij een ernstig ongeluk en de schade aan de voorkant van de Jeep was groot.
Alleen nog geschikt voor onderdelen!
Jammer genoeg had ik geen camera bij mij.
Ik heb geprobeert de nieuwe eigenaar uit te leggen hoe bijzonder dit kenteken was en gevraagd of ik later terug mocht komen om foto's te nemen, maar dit werd geweigerd.
Ik heb geen idee wat er later met deze Jeep gebeurt is.
Waarschijnlijk gesloopt voor onderdelen.

Ik zou graag willen weten of iemand informatie heeft hoe deze Jeep in Zuid-Afrika terecht is gekomen.
Dit op zich zou een interessant verhaal kunnen zijn, aangezien het waarschijnlijk een rit door Afrika betrof.

Pagina's: 1 ... 3 4 [5]

SimplePortal 2.3.3 © 2008-2010, SimplePortal