Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - frisianrhodesian

Pagina's: 1 [2] 3 4 5
16
00-00-BU- serie / Re: 07-79-BU Fiat 1500
« Gepost op: augustus 21, 2019, 23:56:18 pm »
Ik heb hier op het registratienummer 58-06-AG geklikt, maar krijg dus een foto van 07-79-BU, welke foto ook onder het juiste nummer is vermeld. Ik zou graag weten welke auto bij 58-06-AG hoort.

17
TF- serie / Re: TF-10-36 Renault Galion carrosserie Berwi
« Gepost op: augustus 19, 2019, 00:15:37 am »
Dit is zeker geen Chevrolet maar zeer waarschijnlijk een Renault Galion bibliotheek bus. Het heeft een Renault front met daarop het Renault wybertje. Een mooie opbouw van Berwi uit Winschoten trouwens.

18
PG- serie / Re: PG-06-44 Morris Minor Tourer
« Gepost op: juli 10, 2019, 23:48:49 pm »
Dit is de Morris Minor MM, geproduceerd van 1948 - 1953.

19
DX- serie / Re: DX-65-29 Citroën ID/DS 1960
« Gepost op: juli 09, 2019, 00:14:52 am »
Dit lijkt mij toch echt een Citroën ID19 Break te zijn als ik zo naar de daklijn kijk met daarop een imperiaal.

20
TG- serie / Re: TG-40-73 Ford Fairlane
« Gepost op: juni 30, 2019, 12:22:52 pm »
De volledige naam van deze auto is Ford Fairlane Town Sedan 1955.

21
00-00-PN- serie / Re: 71-79-PN Morris Minor
« Gepost op: juni 29, 2019, 00:16:54 am »
De officiële naam vanaf 1962 is Morris Minor 1000.

22
H- nummerbewijzen / Re: H-72984 Chevrolet 6 cilinder 60pk 1932
« Gepost op: juni 12, 2019, 21:57:08 pm »
Deze bestelwagen werd in Amerika gemaakt onder de naam Chevrolet Sedan Delivery, omdat deze op een chassis van en personenauto was gebouwd. Dit in tegenstelling tot de Chevrolet Delivery truck, welke op een vrachtwagen chassis gebouwd werd. Deze benaming gold overigens for alle Amerikaanse merken gebouwd op de basis van een personenauto chassis. Volgens de bijgeleverde aankoop documentatie blijkt dat de auto op 8 mei 1933 is aangekocht, en dus een 1933 model is, niet 1932. Vervolgens is er de aankoop van een 1939 Tempo A400 Athlet. Dit vertaalt inderdaad tot Atleet in het Nederlands, maar is niet de juiste benaming voor dit voertuig. Tenslotte, de foto van de laatste auto betreft een 1949 Tempo Hanseat. Binnen de laatste 2 dagen zijn alle drie foto's verdwenen van de site ! Kunt u dit zo spoedig mogelijk herstellen a.u.b.

23
PD- serie / Re: PD-87-19 Tatra T107
« Gepost op: juni 01, 2019, 21:07:27 pm »
Ik zag deze Tatra rijden in de Friese 11-Steden Tocht vandaag. Aangezien de wagen van na 1950 is, was het waarschijnlijk geen officiele deelnemer. Maar wel mooi om de auto weer op de weg te zien.

24
00-00-PR- serie / Re: 99-92-PR La Licorne Type LSN-319 Rivoli 11CV
« Gepost op: mei 30, 2019, 00:25:07 am »
Deze auto is geen Citroën en nog minder een Traction Avant, ook al is hij uitgerust met een Citroën carrosserie, welke werden aangekocht omdat deze kleinere Franse auto fabrikant niet de nodige persen kon bekostigen om hun eigen stalen carrosserieën te bouwen. Dit model gebruikte ook de Citroën 11CV motor, maar had achterwielaandrijving en de wielbasis was 10mm korter dan die van de Citroën Traction Avant. Deze auto's werden alleen met rechtse besturing geleverd. De juiste benaming voor deze auto is - La Licorne Type LSN-319 Rivoli 11CV.

25
ND- serie / Re: ND-17-46 Minor
« Gepost op: mei 25, 2019, 10:35:11 am »
Inderdaad, Wouter Duijndam, dat is de auto die ik kocht. Bedankt. Ik zal contact op nemen met Epic Auctions, misschien zullen zij mij willen vertellen wie de nieuwe eigenaar is.

26
ND- serie / Re: ND-17-46 Minor
« Gepost op: mei 23, 2019, 02:22:48 am »
Leuk, die kranten artikelen bij deze auto. Een van mijn buren in Ureterp had er zo een toen ik nog heel jong was. Ook waren ze in Friesland erg populair zo kort na de oorlog en zag je ze veel op de weg. Zelf vertrok ik op 14 jarige leeftijd naar Zuid-Rhodesië met mijn ouders en in Afrika zag je deze auto's niet. Toen ik in 1991 op een 3 maanden lange vakantie naar Nederland kwam, was het eerste wat ik deed om op Schiphol een paar Nederlandse autotijdschriften te kopen. Al spoedig zag ik in een ervan een advertentie voor een Minor Woodie Stationwagen die te koop werd aangeboden die ik heel graag wilde kopen. Na maanden lang geprobeerd te hebben om de verkoper op zijn telefoonnummer te bereiken en geen contact kreeg, had ik de moed al opgegeven. Toen, een week voor mijn terugkeer naar Zuid-Afrika, kreeg ik plotseling een telefoontje van de verkoper. Hij vroeg of ik nog geïnteresseerd was in de Minor. Ja, dat was ik. Hij zei dat hij lang getwijfeld had om mij terug te bellen omdat hij eigenlijk de auto niet verkopen wilde, maar dat de Minor niet echt paste in zijn collectie van DKW's. Wel moest ik hem heel haarfijn uitleggen hoe de auto er uit zag, omdat heel veel potentiële kopers hem al gebeld hadden die helemaal niets van de Minor afwisten. De meesten dachten dat het om een Morris Minor ging. Uiteindelijk twee dagen voor mijn vertrek terug naar Zuid-Afrika kon ik een afspraak met hem maken en heb ik hem opgezocht ergens in het midden van het land en de aankoop gedaan. De auto liep niet maar was verder in goede oorspronkelijke staat met zelfs nog het oorspronkelijke Friese B-kenteken op de voorbumper. Ook was het houtwerk van de carrosserie in goede conditie en kwam hij met twee reserve motoren. Toen moest ik hals over de kop regelen met twee van mijn neven uit Tilburg om de auto op te halen op een aanhangwagen. Hij kon bij een van hun geparkeerd worden in een garagebox. Dit alles gebeurde nadat ik al vertrokken was naar mijn thuis in Zuid-Afrika. De bedoeling was dat ik de auto daar naar toe zou verschepen, maar daar is uiteindelijk niets van gekomen vanwege de snel veranderende situatie aldaar. Wel heb ik de Minor nog een keer goed kunnen bekijken toen ik twee jaar later een paar dagen in Nederlands was op weg naar een zakelijke afspraak in München. Toen ik uiteindelijk in 1996 voor goed terugkeerde naar Nederland vond ik uit dat de auto verkocht was aan een automuseum ergens in de buurt van Rotterdam, omdat mijn neef de garagebox voor zijn eigen oldtimer nodig had. Ongeveer twee jaar geleden las ik op een website dat het museum zijn deuren had gesloten en dat al de auto's in het museum per opbod verkocht waren. Misschien weet een van uw vele lezer wie de Minor Woodie gekocht heeft en waar die auto zich nu bevindt? Ik zou graag willen weten of de nieuwe eigenaar de Minor weer op de weg heeft weten te krijgen. Daar zou volgens mij niet zo heel veel voor nodig zijn. Verder nog dit - deze auto's werden in Nederland op de markt gebracht onder naam Minor. Zelfs het Nederlandse bijgeleverde onderhoudsboekje had alleen deze naam Minor op de kaft. Maar volgens mij werd het in het land van herkomst,
Tsjecho-Slowakije, onder de naam Aero Minor II verkocht. Deze Tsjechische website schijnt dit te bevestigen: - http://www.minory.cz/ Heb ik dit juist?

27
00-00-TL- serie / Re: 05-32-TL Chevrolet Chevelle Sport Coupe 1972
« Gepost op: mei 11, 2019, 01:37:20 am »
Dit is geen 1977 Chevrolet Camaro, maar wel een 1972 Chevrolet Chevelle Sport Coupe.

28
H- nummerbewijzen / Re: H-51650 Tempo Hanseat & Mercedes-Benz LP312
« Gepost op: april 19, 2019, 13:33:56 pm »
Deze Mercedes-Benz is niet een type LPS (dit model kwam pas in 1963 op de markt). maar een Type LP312, die van 1955 - 1957 bemarkt werd. Dit was het eerste COE (Cab over engine) model geproduceerd door Mercedes-Benz. Daarvoor waren er al een aantal COE M-B vrachtwagens omgebouwd door enkele externe carrosseriebouwers, maar die zagen er anders uit. Hoe kan het dan zijn dat deze vrachtwagen van 1955 op Provinciale kentekens kon rondrijden? Het had toch bij de eerste registratie een sidecode 1 kentekenbewijs moeten ontvangen? Kan iemand mij dit uitleggen.

29
TP- serie / Re: TP-07-71 Riley RMB 2.5 liter
« Gepost op: maart 15, 2019, 12:50:54 pm »
in Aalsmeer

30
NP- serie / Re: NP-73-77 Opel Kapitan
« Gepost op: augustus 25, 2015, 15:44:15 pm »
Het is een Opel Kapitan - niet een Kaptein!

Pagina's: 1 [2] 3 4 5

SimplePortal 2.3.3 © 2008-2010, SimplePortal