Auteur Topic: HP-68-88 Porsche 356A 1600  (gelezen 1809 keer)

Offline Wouter Duijndam

  • Archief Eigenaar
  • Fautografisch Onderzoeker
  • *****
  • Berichten: 6452
    • Bekijk profiel
    • Het Nederlandsche kenteken archief
HP-68-88 Porsche 356A 1600
« Gepost op: oktober 03, 2019, 09:50:41 am »

Bron de heer Teun Dubbelman via Dutch Historic Race & Rally Memories / Facebook.com

Datum eerste toelating 11-05-1962
Datum tenaamstelling 29-04-2010
Datum eerste afgifte Nederland 11-05-1962
Status kenteken Geldig

Beschrijving
Ben Pon.

Als dpl militair had ik in 1976 de pech dat het motorblok van mijn 356 sc uit 62 de geest gaf.
Centjes voor een ruilblok waren er even niet, gelukkig ging het gerucht dat er ook een kever 1300 van de sloperij in zou passen.
Na enig rondbellen en vraag niet hoe kreeg ik een meneer Pon aan de lijn aan wie ik mijn probleem voorlegde, die meneer Pon was not amused dat ik een keverblok in de 356 wilde passen, hij zou wel even rondkijken.
Twee uur later moest ik mij melden bij de kazerne commandant en kreeg te verstaan dat het voor een dpl soldaat der eerste klasse niet gewoon was privé telexen te ontvangen op de kazerne telex.
Na de uitbrander bleek het een telex van die meneer Pon te zijn met daarin het adres van een Wassenaarse architect welke nog een gebruikt 356SC blok in de paardenstal had liggen.
Snel met Opa Dub zijn Ford Taunus 17m incl. aanhanger en 400 geleende guldens naar Wassenaar gereden en het blok opgeladen, alleen binnen nog even betalen.
Daar hoorde ik wie die vriendelijke heer Ben Pon was.
De architect had overigens als hobby het verzamelen van dinky toys en daar was ik gelukkig weer wel rijk in.
De 400 gulden gingen terug in de knip, hij had in ruil liever een Saab en Daf 33 dinky toy.
Jaren later toen ik zelf bij één van Pon's zusterbedrijven werkte Ben Pon nog een aantal keren ontmoet als hij in Nederland kwam buurten en samen hard om de geschiedenis gelachen.
« Laatst bewerkt op: oktober 03, 2019, 10:04:44 am door Wouter Duijndam »

 


SimplePortal 2.3.3 © 2008-2010, SimplePortal