Auteur Topic: NS-33-09 Volkswagen Transporter  (gelezen 6892 keer)

Offline Wouter Duijndam

  • Archief Eigenaar
  • Fautografisch Onderzoeker
  • *****
  • Berichten: 6452
    • Bekijk profiel
    • Het Nederlandsche kenteken archief
NS-33-09 Volkswagen Transporter
« Gepost op: augustus 09, 2010, 14:00:29 pm »


Beschrijving
Deze auto is gevonden in een garage box in Scheveningen, Den-Haag.
De bus heeft daar ongeveer 30 tot 35 jaar gestaan en is weggezet omdat de motor was vast gelopen.
Ten tijden dat de bus gevonden werd zat er een LPG tank gemonteerd in de laadruimte.
Deze bus werd door het Indonesische restaurant "Archipel" uit de Aert van der Goesstraat gebruikt als bezorgwagen.

Doordat het dak van de garagebox door slecht onderhoud was gaan lekken was de B-stijl aan de bestuurders zijde compleet vergaan.
Hierdoor was de auto verzwakt en is de complete cabine af gaan hangen. De huidige eigenaar heeft heel veel werk moeten verzetten om dit weer goed te krijgen.

De belofte aan de oude eigenaar was om de auto weer te restaureren naar zijn oude glorie.
Dit is gebeurt voor het uiterlijk, innerlijk zijn er aanpassingen gedaan die ervoor zorgen dat deze bus veel beter met het moderne verkeer mee kan komen.
Zo zit er een 1600cc motor in en komt de versnellingsbak met reductiekasten uit een bus van 1967. De electra is omgebouwd naar 12Volt en er is een knipperlicht installatie aangebracht.
Op de vooras is een set schijfremmen gemonteerd en achter remt de bus met remtrommels.

« Laatst bewerkt op: januari 22, 2017, 10:53:27 am door Wouter Duijndam »

Offline Wouter Duijndam

  • Archief Eigenaar
  • Fautografisch Onderzoeker
  • *****
  • Berichten: 6452
    • Bekijk profiel
    • Het Nederlandsche kenteken archief
Re:NS-33-09 Volkswagen Transporter
« Reactie #1 Gepost op: mei 04, 2011, 17:47:06 pm »


Beschrijving
http://www.amklassiek.nl publiceert foto's en bijbehorend verhaal (iets aangepast) van mij of in mijn beheer zonder mijn weten.
Via via moet ik en de eigenaar van de bus te horen krijgen dat de auto in een oldtimer magazine staat.

Niet heel erg netjes en al helemaal niet omdat er geen bron vermelding bij staat.
« Laatst bewerkt op: oktober 31, 2011, 12:11:29 pm door wouterduijndam »

Offline Wouter Duijndam

  • Archief Eigenaar
  • Fautografisch Onderzoeker
  • *****
  • Berichten: 6452
    • Bekijk profiel
    • Het Nederlandsche kenteken archief
Re:NS-33-09 Volkswagen Transporter
« Reactie #2 Gepost op: augustus 27, 2011, 09:18:44 am »
De eigenaar van de bus e-mailde mij dit filmpje welke hij in elkaar heeft gezet.
Het filmpje laat zien hoe de bus na meer dan 30 jaar stilstand uit de garage in Scheveningen gehaald word.

<a href="http://www.youtube.com/watch?v=KVF0uXZ20fo" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=KVF0uXZ20fo</a>
« Laatst bewerkt op: december 07, 2012, 11:12:56 am door wouterduijndam »

Offline Wouter Duijndam

  • Archief Eigenaar
  • Fautografisch Onderzoeker
  • *****
  • Berichten: 6452
    • Bekijk profiel
    • Het Nederlandsche kenteken archief
Re: NS-33-09 Volkswagen Transporter
« Reactie #3 Gepost op: december 07, 2012, 11:13:33 am »
Er is weer een mooi nieuw filmpje beschikbaar met voortgang van deze schitterende bus.

#geen geldige Youtube Link#
« Laatst bewerkt op: december 17, 2016, 10:52:17 am door Wouter Duijndam »

Offline Wouter Duijndam

  • Archief Eigenaar
  • Fautografisch Onderzoeker
  • *****
  • Berichten: 6452
    • Bekijk profiel
    • Het Nederlandsche kenteken archief
Re: NS-33-09 Volkswagen Transporter
« Reactie #4 Gepost op: mei 31, 2015, 13:41:28 pm »
De RDW heeft de teruggave van het originele kenteken afgekeurd.
Dit heeft er toe geleid dat de bus nu op een import AR kenteken staat.

De eigenaar en ik proberen een dossier te bouwen en zullen dit bij de FEHAC neer gaan leggen in de hoop dat zij het voor elkaar krijgen het kenteken terug te krijgen.
Het probleem wat er is is dat de vorige eigenaar is overleden en dat het kentekenbewijs is zoek geraakt.

Uit het archief van de Lucht gekoelde Volkswagen club heb ik de PON kaart weten te bemachtigen. Op deze kaart staat helaas geen kenteken vermeld, de kaarten werden opgeslagen op chassis nummer.
Op deze kaart staat de eerste eigenaar vermeld en dat was de Firma van Hees uit de Marco Polostraat 234 te Amsterdam.
Volkswagen dealer Kost N.V. uit Amsterdam heeft deze wagen afgeleverd.
Op 7 mei 1954 is de auto in Amersfoort in zending 480 aangekomen bij Pon.




©Wouter Duijndam
« Laatst bewerkt op: december 17, 2016, 10:54:03 am door Wouter Duijndam »

Offline Wouter Duijndam

  • Archief Eigenaar
  • Fautografisch Onderzoeker
  • *****
  • Berichten: 6452
    • Bekijk profiel
    • Het Nederlandsche kenteken archief
Re: NS-33-09 Volkswagen Transporter
« Reactie #5 Gepost op: februari 09, 2017, 17:14:22 pm »
Er zijn meer foto's van deze wagen.







©Wouter Duijndam


©Serge van der Goes

Deze foto is ook gepubliceerd in de Volkswagen bedrijfswagen kalender van 2016 als de maand Februari.
« Laatst bewerkt op: februari 09, 2017, 17:18:36 pm door Wouter Duijndam »

Offline Wouter Duijndam

  • Archief Eigenaar
  • Fautografisch Onderzoeker
  • *****
  • Berichten: 6452
    • Bekijk profiel
    • Het Nederlandsche kenteken archief
Re: NS-33-09 Volkswagen Transporter
« Reactie #6 Gepost op: mei 24, 2017, 16:35:12 pm »



Wat zijn de kansen?
Al +/- 3 jaar probeer ik om het originele kenteken terug te krijgen voor Serge van der Goes. Het kentekenbewijs van de bus is na het overlijden van de eigenaar en het ruimen van zijn bezittingen verloren gegaan.
De RDW erkend het kenteken niet en na velen pogingen via Laszlo Mogyorossy en de FEHAC is er een definitief antwoord gekomen.
De RDW kan niks terug vinden op microfiches, het papieren archief is omgekomen in een brand en geeft als antwoord dat zolang er geen document boven water komt waarop het chassisnummer gekoppeld kan worden aan het kenteken het kenteken niet terug gegeven kan worden.
Dit antwoord kwam ongeveer 2 maanden geleden.
Het vervolg!
Ik heb mijn kilometerteller laten restaureren bij Dhr Rijsenbrij in Badhoevedorp. Zijn bedrijf heet Classic Instruments en gisteren avond was de avond dat ik mijn vernieuwde teller op mocht halen.
De kantine zat vol met oude grijze heren en één daarvan had in de jaren 50 bij Kost N.V. te Amsterdam gewerkt.
Toen de kenteken problematiek van de NS-33-09 ter spraken kwam en ik alle informatie aan de hand van de import kaart van Pon kon vertellen gaf de man aan dat een vriend van hem de complete bedrijf administratie van Kost in zijn bezit heeft.
Hij gaat opzoek naar factuurnummer 17843 en hopelijk krijgt deze zaak een zeer positief einde.
« Laatst bewerkt op: mei 22, 2018, 13:11:22 pm door Wouter Duijndam »

 


SimplePortal 2.3.3 © 2008-2010, SimplePortal